Sebastian på vårt kansli går efter denna säsong vidare mot nya utmaningar så därför söker vi nu en ersättare i en lite utökad roll också kommer att få lite mer ansvar för föreningens bokföring och ekonomi.
Vill du vara med och utveckla IFK Malmö Handboll?
Hos oss får du förmånen att arbeta i en spännande förening i Malmö med många involverade intressenter, allt från ideella ledare, spelare, föräldrar, samarbetspartners och myndigheter.
OM IFK MALMÖ HANDBOLL
IFK Malmö Handboll grundades 1933 och är en av Sveriges äldsta handbollsföreningar. Under säsongen 2024/2025 har vi haft 18 träningsgrupper för barn och ungdomar, seniorlag för damer och herrar samt handboll fitness. Föreningens utveckling är expansiv och vi är Malmös snabbast växande handbollsförening med ca 700 medlemmar.
Vi är en ideell förening som huvudsakligen byggs upp av ideella resurser. Utan passionen hos dessa tränare och ledare - som alla dagar i veckan med stort engagemang utbildar våra barn och ungdomar - hade inget fungerat. Stapelbäddshallen i Västra Hamnen är centrum för träning och match men föreningen bedriver också träningsverksamhet i ytterligare 13 hallar i Malmö, Limhamn och Bunkeflostrand.
Föreningens intäkter från medlems- och träningsavgifter samt från offentliga bidrag ska täcka föreningens kostnader. Intäkter i form av sponsorbidrag investeras med full transparens direkt i våra medlemmars handbollsmiljö, och där resurserna fördelas lika i verksamheten. Det kan exempelvis handla om ny träningsutrustning, profilkläder samt anmälningsavgifter och/eller gemensamma resor till cuper.
Läs mer om vår förening: www.ifkmalmohandboll.se
OM ROLLEN SOM ADMINISTRATÖR
IFK Malmö Handboll söker nu en engagerad, noggrann och organiserad administratör för att stödja och bidra till vår föreningsverksamhet. Som administratör kommer du att ha en central roll i att säkerställa att föreningens administrativa och operativa behov hanteras effektivt och sköta kommunikationen med våra engagerade och ideella ledare, föräldrar och spelare. Tjänsten är på 60%. Handbollserfarenhet är meriterande men är inte ett krav.
KRAV OCH KVALIFIKATIONER:
- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete, idealiskt inom föreningslivet.
- Goda kunskaper i kontorsprogram, såsom Microsoft Office (Word, Excel, Outlook).
- Förmåga att arbeta självständigt och prioritera uppgifter.
- Grundläggande kunskaper inom ekonomi och redovisning.
- Utmärkta kommunikationsfärdigheter i både tal och skrift.
- Erfarenhet av föreningsspecifika uppgifter såsom Malmö Stads RBOK, bidragsansökningar, Cupmanager, Handbollplay etc. är meriterande.
ANSVARSOMRÅDEN OCH ARBETSUPPGIFTER:
- Kansliadministration: Ansvara för daglig drift av kansliet, inklusive telefonsamtal, e-postkorrespondens och posthantering.
- Medlemsregister och kommunikation: Uppdatera och underhålla medlemsregistret samt hantera medlemskommunikation.
- Ekonomihantering: Fakturering, hantering av leverantörsreskontra, inbetalningar och utbetalningar samt behjälplig vid månadsbokslut och årsbokslut.
- Planering och koordination av träning, matcher och event: Stödja vid planering och genomförande av evenemang, inklusive bokning av lokaler, planering av tränings- och matchschema samt koordinering av logistik.
- Materialhantering: Ansvara för beställning och lagerhållning av material och utrustning.
- Stöd till styrelsen: Assistera styrelsen med dokumentation, förberedelser inför möten och uppföljning av beslut.
- Sociala kanaler: Vi uppskattar om du trivs med att uppdatera våra sociala kanaler och öka medvetenheten för vår verksamhet.
ÖNSKADE EGENSKAPER:
- Strukturerad och noggrann med stor uppmärksamhet på detaljer.
- Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta under tidspress.
- Positiv inställning och förmåga att samarbeta med olika intressenter.
- Flexibilitet att stödja olika delar av föreningens verksamhet vid behov.
RAPPORTERING OCH PLACERING
Administratör rapporterar till föreningens klubbchef Jocum Wigerup. Tjänsten utgår från vår klubblokal och kansli på John Ericssons väg 77 A i Malmö. Arbetet sker huvudsakligen på plats på vårt kansli. Arbetstiden kan komma att förläggas till kväll och helg vid behov.
ANSÖKAN
Om du har erfarenhet av administrativa roller och är intresserad av att stödja vår förening genom effektiv administration och koordinering av verksamheten, ser vi fram emot din ansökan. Ansökan med CV och eventuella frågor om tjänsten skickas till ansvarig för vår rekryteringsgrupp i styrelsen Martin Tönnesson på mail: martin.tonnesson@imponline.com. Rekryteringsgruppen består även av Johan Hultman samt Jocum Wigerup.
Din ansökan önskar vi senast den 11/5. Vi kommer dock att hantera ansökningarna löpande. Tillträde sker efter överenskommelse.